Közlekedés vidéken és külföldön

Közlekedés vidéken és külföldön

Utolsó kommentek:

marczy 2020.01.13. 14:54:49

A bécsi villamos kapcsán egy dolog tűnt fel: a kereszteken gyorsabban halad át, mint a pesti párja. Vajon miért?

A vonathoz:
A GYSEV osztrák részén is szolgálnak magyar kalauzok, sőt az ÖBB Sopron-Bécsújhely vonalán is (ők persze ÖBB-sek). Amíg létezett a Corvinus vonat Bécs és Pécs között, Bécsből Bécsújhely felé haladva is magyar GYSEV-es(!) kalauz kérte a jegyeket, osztrák és magyar táskával, mindkettőből tudott jegyet adni.
Olyan is volt, hogy jött a magyar (talán ÖBB-s) kalauz, és a szintén magyar utas kérdésére ezt válaszolta: "Én csak Sopronig vagyok, de majd jön a kolléga, ő megmondja." Aztán Sopronnál jött a magyar GYSEV-es.
GYSEV-esek egymás között Ebenfurth felé: "kértem Zeitausgleichet" (ez németül a csúszó). Állomásnevek: Pomogy, Valla, Frauenkirchen, fele német, fele magyar.

Sopronnál amúgy az utóbbi időben már bevárja egymást a magyar és az osztrák vonat, az esetleges késések emiatt is jelentkezhetnek. Leszállok a magyarról, az osztrák már bent áll a szemközti vágányon.

Bejegyzés: Egy januári nap Bécsben + a bécsi villamosok története a kezdetektől napjainkig

Balogh Ádám Software 2018.10.30. 08:08:28

Az U4 metró vonalát még Ferenc József idejében építették nagyvasúti szerelvények számára, akkor vágták ketté a Wienfluss medrét.

Bejegyzés: Hosszú hétvégi tömegközlekedési élmények Bécsből
süti beállítások módosítása